Vestigingen

• 30 personeelsleden
  • 180 vrijwilligers

Missie

Bibliotheek Kampen helpt Kampenaars om bewust, kritisch en actief deel te nemen aan de samenleving. Dit doet de bibliotheek door toegang te geven tot betrouwbare kennis en informatie en door activiteiten te organiseren op het gebied van taal, cultuur en maatschappij. We bieden dit zowel fysiek als digitaal aan, op een laagdrempelige wijze en bij voorkeur in de nabije omgeving van Kampen. De bibliotheek is voor iedereen een uitnodigende ontmoetingsplek, waar mensen graag vertoeven, plezier hebben en waar vaardigheden aangereikt worden die ze nodig hebben om mee te kunnen doen.

ANBI

De Bibliotheek Kampen is door de Belastingdienst geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat we ons als Bibliotheek nagenoeg geheel inzetten voor het algemeen belang. Dit betekent onder meer dat giften aftrekbaar zijn voor de belasting. Bibliotheek Kampen maakt de gegevens en documenten openbaar zoals vastgesteld is in de Governance Code Cultuur. Op de website van de Belastingdienst kan je meer lezen over wat een ANBI is.

Naam: Stichting overO
Nummer KvK: 90841646
Nummer omzetbelasting: NL865471575B01

Over de bibliotheek

Telaatgeld overmaken

Wil je je telaatgeld betalen? Klik hier om te kijken hoe het kan

Meer informatie

Parkeerkaart

Meer informatie

Kom je met de auto boeken terugbrengen of lenen bij onze vestiging in De Stadskazerne? Hier vind je de voorwaarden

Jaarverslag 2022

Voor het jaarverslag kan je hier een kijkje nemen.

meer informatie