Brievenwasserette

Gepubliceerd op: 30 november 2023 10:43

Krijg jij weleens een moeilijke brief? Daar kun je best zenuwachtig van worden, helemaal als het over geld gaat. De gemeentes Zwolle en Kampen werkten samen met de bibliotheek om moeilijke brieven te ‘wassen’.

Mensen die moeite hebben met lezen en schrijven gaven tips om ze eenvoudiger te maken. Er is een boekje gemaakt met een paar voorbeelden én tips voor mensen die ook weleens brieven schrijven. Zo kunnen we er met elkaar voor zorgen dat iedereen alle brieven kan lezen.Je vindt het boekje hier.

De brievenwasserette is een samenwerking van Gemeente Kampen en Zwolle, Stadkamer, Taalpunt Kampen en Zwolle en Bibliotheek Kampen. De vormgeving van de wasserette is gedaan door Studio Neon uit Zwolle, Esther Dekker van Esthers Pen heeft de teksten geschreven en het boekje gemaakt.