Profielschets vrijwilliger bij mini-theater

Mini-theater in Bibliotheek Kampen is een activiteit voor kinderen van 1 tot 3 jaar met een ouder of verzorger. Het is op elke eerste vrijdag van de maand, van 10.30 tot 11.00 uur in de Stadskazerne (op termijn zouden we het ook graag op andere plekken willen). We leren de ouders/verzorgers spelletjes die je altijd en overal kunt doen met je kind en waarmee je de taalontwikkeling stimuleert.

Vind jij dreumesen en peuters de leukste wezens die er zijn? Wil jij graag ouders ondersteunen bij het stimuleren van de taalontwikkeling? Houd je van spelen, muziek en theater? Na een training waarin je meer dan genoeg inspiratie krijgt, ga je aan de slag om ouders en kinderen te laten zien hoe leuk taalspelletjes zijn!

Wat is Mini-theater?

In het halve uur Mini-theater worden de kinderen en ouders ontvangen in een gezellige, laagdrempelige sfeer. Als iedereen er zo’n beetje is, beginnen we. Als vrijwilliger bedenk je welke kleine spelletjes, opzegversjes en oefeningen je wilt doen. Als je wilt kun je kiezen voor een thema. De bedoeling is dat we elkaar helpen om onderdelen te bedenken en voor te bereiden. Misschien komen we uiteindelijk wel uit op een vaste structuur en volgorde, ook daarover mag je als vrijwilliger meedenken.Het liefst plannen we twee vrijwilligers per keer, zodat je samen de mensen ontvangt en na de tijd eventueel vragen kunt beantwoorden. Ook kun je dan de uitvoering van de verschillende onderdelen afwisselen.

Wat breng je mee?

• Interesse in de taalontwikkeling bij kinderen en hoe je daarbij spelenderwijs kunt aansluiten.
  • Enthousiasme en creativiteit.
  • Klantvriendelijkheid en de bereidheid om met ouders mee te denken bij vragen.

Wat bieden wij jou?

• Boeiend vrijwilligerswerk waarin je jezelf kunt ontwikkelen.
  • Een training van de theatermakers van Kamerspel, waarin je veel praktische tips en ideeën krijgt om meteen aan de slag te kunnen (de eerstvolgende is op 1 december).
  • Begeleiding vanuit de Bibliotheek.
  • Een aantrekkelijke attentieregeling met o.a. een gratis abonnement van de Bibliotheek.

Aanmelden

Heb je zin om als Vrijwilliger Mini-theater aan de slag te gaan, meld je dan hier aan of bel voor een afspraak.

Wil je meer informatie? Mail naar of bel 038-3312101.

Ga je bij Bibliotheek Kampen aan de slag als vrijwilliger? Dan vragen we een gratis VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) voor je aan.