Profielschets vrijwilliger Bibliotheek-aan-huis

Bibliotheek Kampen staat midden in de samenleving en is er voor de samenleving. De Bibliotheek maken we samen. Het kunnen blijven lezen van boeken of andere materialen is een belangrijke activiteit die bijdraagt aan je welzijn. Voor iedereen die van lezen en luisteren houdt, die zich wil laten inspireren, maar er niet zelf op uit kan gaan, hebben we de Bibliotheek aan Huis-service. Iedereen van 18 jaar en ouder die een geldige lenerspas heeft, kan gratis gebruik maken van deze service.

Kom jij graag bij mensen thuis? En wil jij ervoor zorgen dat ook mensen die zelf niet naar de bibliotheek kunnen komen boeken of andere materialen kunnen lenen? Als vrijwilliger word je gekoppeld aan een lener die aan huis gebonden is. De gevraagde boeken en materialen breng je thuis bij de lener en de boeken haal je ook weer op.

Wat ga je doen?

Je inventariseert bij de lener waar zijn/haar interesse ligt op het gebied van lezen en muziek. Je zoekt in de Bibliotheek Kampen boeken en andere materialen voor de lener en je beheert de lenerspas. Je bezoekt de lener thuis, ongeveer eens per drie weken en brengt dan nieuwe materialen mee en
neemt uitgelezen boeken weer mee en die lever je in. Je bezoekt het tweejaarlijkse overleg voor de vrijwilligers Bibliotheek aan Huis van de Bibliotheek Kampen.

Wat breng jij mee?

• Inspirerend vrijwilligerswerk waarin je van betekenis bent voor anderen en waarin je jezelf kunt ontwikkelen
  • Prettige begeleiding door de coördinator van de BAH-vrijwilligers en de bibliotheek
  • Een attentiebeleid met o.a. een gratis abonnement van de Bibliotheek
  • Een vrijwilligersovereenkomst met goede voorwaarden.

Ga je bij Bibliotheek Kampen aan de slag als vrijwilliger? Dan vragen we een gratis VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) voor je aan.

Aanmelden

Ben je op zoek naar een inspirerende omgeving waarin je jouw talenten kunt inzetten? Klik op de knop hieronder en vul het inschrijfformulier in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. Nadat je het inschrijfformulier hebt ingevuld word je uitgenodigd voor een intakegesprek. In dit gesprek maken we nader kennis met elkaar en kijken we wat de Bibliotheek en jij voor elkaar kunnen betekenen.

Klik hier om je aan te melden