Informatieavond voor vrijwilligers

Gepubliceerd op: 8 maart 2023 09:39

Lijkt het jou ook leuk om in een inspirerende omgeving vrijwilligerswerk te doen? Kom naar de informatieavond op 28 maart

Bij de bibliotheek kun je (bijna) alle kanten op! Of je nu graag voorleest aan kinderen of juist aan ouderen, een taalmaatje begeleidt, helpt bij onze gezellige Boekstart-ochtenden, ondersteunt bij activiteiten enz. enz., je bent hartstikke welkom. We zetten je graag in op een plek die bij jou past!

Programma

Tijdens deze avond (van 19.00 tot 20.30 uur) geven we informatie over de bibliotheek en wat we allemaal doen. We lichten de verschillende vrijwilligersrollen toe en hoe we samenwerken met vrijwilligers.

Indien je matcht met één van de vacatures die we op dat moment hebben gaan we graag met je in gesprek om kennis te maken en te kijken of de vrijwilligersrol goed past bij je kwaliteiten en interesses.We merken dat deelnemers het heel fijn vinden om op deze manier over alle mogelijkheden te horen. Ze zijn vaak erg verrast over alle mogelijkheden die er binnen onze mooie bibliotheek zijn!

Vrijwilligersvacatures
Doorlopend zijn we op zoek naar:

• Taalcoaches
  • Voorlezers
  • VoorleesExpress
  • Vrijwilligers Boek aan Huis

Verder zoeken we op dit moment specifiek naar:

• Twee vrijwilligers voor het helpen bij jeugdactiviteiten (vrijdagmiddag)
  • Een voorlezer voor in het zwembad in Kampen (dinsdagmiddag)
  • Een vrijwilliger voor de Boekstartochtend in Kampen (woensdagochtend)
  • Een vrijwilliger om voor te lezen bij Uk & Ik in IJsselmuiden (donderdagochtend)

Geïnteresseerd? Meld je dan snel aan voor deze avond. Mail naar Marrit Hendrinks: mhendriks@bibliotheekkampen.nl